Joogatunnit

Tunnin kesto 75 min. Jokaisen tunnin opetuksen lähtökohtana ovat osallistujat ja heidän tarpeensa. Harjoitus muodostuu selkeistä ja oivaltavista liikesarjoista, jotka ovat mieltä ja kehoa vahvistavia ja tasapainottavia. Joogatuntien lisäksi järjestämme syventäviä joogakursseja ja muita kursseja, jotka liiittyvät läheisesti joogan päämääriin. Aikataulukalenterissa on koko kuukauden tuntitarjonta. Siitä on helppo tarkistaa mahdolliset muutokset.

Harjoitusten kuukausirytmi seuraa Punessa, Intiassa sijaitsevan Iyengar Yoga Instituutin kuukausirytmiä. Harjoitukset ovat kokonaisvaltaisia, vain painopiste vaihtelee.

  • Ensimmäinen viikko – Seisoma-asanat
  • Toinen viikko  – Eteenpäin taivutukset
  • Kolmas viikko – Taaksepäin taivutukset
  • Neljäs viikko  – Restoratiiviset asanat

Ota huomioon ennen tunnille tuloa

  • Bare feet. An empty belly. An open mind.
  • Voit ottaa kevyen välipalan hedelmän tms. noin ½-1t. ennen harjoituksen alkua. Tunnin aikana ei nautíta nesteitä.
  • Tulethan tunnille ajoissa, että voit rauhallisin mielin aloittaa harjoituksen.
  • Opettajan on myös hyvä tietää mahdollisista fyysisistä rajoitteista kuten esim. selkä- ja polviongelmat, loukkaantumiset, sydänsairaudet, poikkeavat verenpaineet.

Uudet joogaajat

Introkurssi 4-5.8. Kts. kalenterista lisätiedot Elokuussa kerrataan, opetellaan uutta ja pohjustetaan syyskautta 2-31.8 alkaen. Loistava tilaisuus uusille harrastajille aloittaa ja muille virkistää muistia.Voit osallistua kaikille tunneille paitsi ke Asana II.  Ensimmäinen käymme läpi seisoma-asentojen perusidean, toisella viikolla painopiste on kierroilla ja eteenpäinojennuksilla. Kolmas viikolla turvallisten taaksepäintaivutusten perusteemat ja kuukauden viimeinen viikko rauhalliset restoratiiviset harjoituksia. Katso aikataulu

Ilmoittaudu

Yoga in English

All the classes are taught in Finnish and/or English. Principle yoga teacher Päivi Nelimarkka has lived abroad for 20 years and is fluent in both languages. Katso aikataulu

Ilmoittaudu

Asana I

Tällä tunnilla suurin osa harjoituksista on joogan perusharjoituksia + valmistavia harjoituksia ylösalaisin. Tunnilla voi olla eri variaatioita samasta joogaliikkeestä oppilaan valmiuden mukaisesti. Tarkoitus on edetä ja syventää omaa harjoitustaan kehoa kuunnellen. Katso aikataulu

Ilmoittaudu

Asana II

Olet osallistunut 1 tai 2 viikkotuntiin tai sinulla on ollut säännöllinen kotiharjoitus viimeiset kaksi vuotta. Sinulla on valmiudet mennä ylösalaisiin Sirsasana 3 min. ja Sarvangasana 5 min. Katso aikataulu

Ilmoittaudu

Restorative

Rauhallinen tahti, paljon tuettuja harjoituksia ja asanoissa viivytään 5–10 min. Jos tarvitset vitaalienergiaasi nostattavaa, hermostoa rauhoittavaa harjoitusta niin tämä tunti on sinulle. Tällä tunnilla teemme myös hengitysharjoituksia. Katso aikataulu

Ilmoittaudu

Jooga Kurunta

Joogaharjoitukset ( asanat) köysissä tehtynä lisäävät liikerataa ja tekevät mahdolliseksi vaikeammat asanat. Esim.hartia- ja päälläseisonnat voi tehdä helposti ja turvallisesti ilman, että niskaan tulee painetta. Köysiharjoituksia käytetään menestyksekkäästi täydentämään muita jooga-asanoita mm. selän vaivoihin. Melkein jokaisella tunnilla on osio köysissä tehtävistä harjoituksista. BKS Iyengar lanseerasi köysillä työskentelyn jo 60-luvulla. Katso aikataulu

Ilmoittaudu